Discussion:
Duiken met oordopjes?!?!?!
(te oud om op te antwoorden)
Gerard
2005-05-30 10:51:47 UTC
Permalink
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies
kapotgedoken en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van
mijn specialist gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!

Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.

http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm

http://www.proplugs.com/

Is iemand hiermee bekend?

Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear

Loading Image...
--
Mvg Gerard
Michel
2005-05-30 11:05:47 UTC
Permalink
Ja,

Ik heb er een tijdje mee gedoken om te kijken of het wat was en ik moet
zeggen, ze bevallen. Ik gebruik ze in de winter om het koude water tegen
mijn trommelvliezen te weren.

Mijn bevindingen:

Oren blijven netjes droog.
Klaren gaat uitstekend.
Prima product.

Maar, jij duikt je trommelvlies kapot. Dat heeft vaak andere oorzaken dan
water in je oor.
Je kunt overwegen je klaartechniek aan te passen, dan wel toe te passen en
NIET te duiken als je boven water al moeite met klaren hebt.

Eventueel kan je de pro-mask proberen. Masker met oorschelpen, verbonden met
buisjes met je masker zelf. Dit schijnt (van horen zeggen) te helpen als je
moeite met klaren hebt.

Groeten,

Michel
Gerard
2005-05-30 11:21:50 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 13:05:47 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
Ja,
Ik heb er een tijdje mee gedoken om te kijken of het wat was en ik moet
zeggen, ze bevallen. Ik gebruik ze in de winter om het koude water tegen
mijn trommelvliezen te weren.
Oren blijven netjes droog.
Klaren gaat uitstekend.
Prima product.
Maar, jij duikt je trommelvlies kapot. Dat heeft vaak andere oorzaken dan
water in je oor.
Je kunt overwegen je klaartechniek aan te passen, dan wel toe te passen en
NIET te duiken als je boven water al moeite met klaren hebt.
Eventueel kan je de pro-mask proberen. Masker met oorschelpen, verbonden met
buisjes met je masker zelf. Dit schijnt (van horen zeggen) te helpen als je
moeite met klaren hebt.
Groeten,
Michel
Bedankt voor je megasnelle reactie Michel

Als klein kind is mijn trommelvlies al meerdere keren doorgeprikt als
gevolg van een ontsteking. Hierbij is waarschijnlijk een zwakke plek
ontstaan op het trommelvlies. Ook kreeg ik van mijn specialist te horen
dat ik gronische last had van een ontstoken trommelvlies. IK moet dus
vuil water weren bij mijn trommelvlies. De Pro-ear waar jij het over
hebt heb ik al gehad maar dat gaf niet het gewenste resultaat en het is
een hels karwei om dat ding precies goed over je oren heen te krijgen.

Was het ook nodig dat je ze aan moest laten meten of is het allemaal
dezelfde maat? En voor die paar euro kan ik me eigenlijk geen buil
laten valen. De enigste waarschuwing die ze meegeven is dat het klepje
niet verstopt mag raken.....

Waar zijn ze trouwens te koop...
--
Mvg Gerard
Phalanx
2005-05-30 13:23:53 UTC
Permalink
Post by Gerard
Op 30-5-2005 13:05:47 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
Ja,
Ik heb er een tijdje mee gedoken om te kijken of het wat was en ik moet
zeggen, ze bevallen. Ik gebruik ze in de winter om het koude water tegen
mijn trommelvliezen te weren.
Oren blijven netjes droog.
Klaren gaat uitstekend.
Prima product.
Maar, jij duikt je trommelvlies kapot. Dat heeft vaak andere oorzaken dan
water in je oor.
Je kunt overwegen je klaartechniek aan te passen, dan wel toe te passen en
NIET te duiken als je boven water al moeite met klaren hebt.
Eventueel kan je de pro-mask proberen. Masker met oorschelpen, verbonden met
buisjes met je masker zelf. Dit schijnt (van horen zeggen) te helpen als je
moeite met klaren hebt.
Groeten,
Michel
Bedankt voor je megasnelle reactie Michel
Als klein kind is mijn trommelvlies al meerdere keren doorgeprikt als
gevolg van een ontsteking. Hierbij is waarschijnlijk een zwakke plek
ontstaan op het trommelvlies. Ook kreeg ik van mijn specialist te horen
dat ik gronische last had van een ontstoken trommelvlies. IK moet dus
vuil water weren bij mijn trommelvlies. De Pro-ear waar jij het over
hebt heb ik al gehad maar dat gaf niet het gewenste resultaat en het is
een hels karwei om dat ding precies goed over je oren heen te krijgen.
Was het ook nodig dat je ze aan moest laten meten of is het allemaal
dezelfde maat? En voor die paar euro kan ik me eigenlijk geen buil laten
valen. De enigste waarschuwing die ze meegeven is dat het klepje niet
verstopt mag raken.....
Waar zijn ze trouwens te koop...
Als jij keer op keer je oren *stuk* duikt zou ik als ik jou was maar
eens gaan kijken voor een andere techniek om te klaren. Er zijn namelijk
meerdere methodes dan het klassieke neus dicht knijpen en uitblazen.

Bovendien moet je eens nagaan of het wel echt door het klaren zelf komt,
misschien sluit je cap wel te strak aan op je hoofd, waardoor er bij
afdalen geen drukvereffening tussen de cap kan plaats vinden....gevolg
trommelvlies word naar buiten *gezogen* en gaat soms kapot....

Tja en als jij last hebt van chronische trommelvlies ontsteking is et
misschien raadzaam om het advies van je dokter te volgen...

Keer op keer je trommelvlies stuk duiken heeft een reden...en
persoonlijk denk ik dat allerlei lapmiddeltjes als dopjes NIKS helpen...
Gerard
2005-05-30 15:21:28 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 15:23:53 schreef Phalanx het volgende...
Post by Gerard
Op 30-5-2005 13:05:47 schreef Michel het volgende...
Bedankt voor je megasnelle reactie Michel
Als klein kind is mijn trommelvlies al meerdere keren doorgeprikt als
gevolg van een ontsteking. Hierbij is waarschijnlijk een zwakke plek
ontstaan op het trommelvlies. Ook kreeg ik van mijn specialist te horen dat
ik gronische last had van een ontstoken trommelvlies. IK moet dus vuil
water weren bij mijn trommelvlies. De Pro-ear waar jij het over hebt heb ik
al gehad maar dat gaf niet het gewenste resultaat en het is een hels karwei
om dat ding precies goed over je oren heen te krijgen.
Was het ook nodig dat je ze aan moest laten meten of is het allemaal
dezelfde maat? En voor die paar euro kan ik me eigenlijk geen buil laten
valen. De enigste waarschuwing die ze meegeven is dat het klepje niet
verstopt mag raken.....
Waar zijn ze trouwens te koop...
Als jij keer op keer je oren *stuk* duikt zou ik als ik jou was maar eens
gaan kijken voor een andere techniek om te klaren. Er zijn namelijk meerdere
methodes dan het klassieke neus dicht knijpen en uitblazen.
Slikken lukt soms, of je duikbril vasthouden en door je neus uitblazen.
Bovendien moet je eens nagaan of het wel echt door het klaren zelf komt,
misschien sluit je cap wel te strak aan op je hoofd, waardoor er bij afdalen
geen drukvereffening tussen de cap kan plaats vinden....gevolg trommelvlies
word naar buiten *gezogen* en gaat soms kapot....
Cap sluit niet te strak om mijn hoofd.
Tja en als jij last hebt van chronische trommelvlies ontsteking is et
misschien raadzaam om het advies van je dokter te volgen...
Dat zal heel moeilijk gaan :-(
Bloed kruipt war het niet gaan kan :-)
Keer op keer je trommelvlies stuk duiken heeft een reden...en persoonlijk
denk ik dat allerlei lapmiddeltjes als dopjes NIKS helpen...
Probleem is denk ik opgelost omdat er geen vuil water meer bij mijn
trommelvlies komt, en zodoende kan ik ook geen ontsekingen meer oplopen
die mijn trommelvlies zwaker maakt.
--
Mvg Gerard
Reinoud van Leeuwen
2005-05-30 16:09:19 UTC
Permalink
Post by Gerard
Probleem is denk ik opgelost omdat er geen vuil water meer bij mijn
trommelvlies komt, en zodoende kan ik ook geen ontsekingen meer oplopen
die mijn trommelvlies zwaker maakt.
De vraag die bij leken als ik opkomt is dan: is je trommelvlies
inmiddels niet al te zwak? Loop je geen risico's op op blijvende
gehoorbeschadiging? Is dat het je waard?
--
Reinoud
Gerard
2005-05-30 16:27:27 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 18:09:19 schreef Reinoud van Leeuwen het volgende...
Post by Gerard
Probleem is denk ik opgelost omdat er geen vuil water meer bij mijn
trommelvlies komt, en zodoende kan ik ook geen ontsekingen meer oplopen die
mijn trommelvlies zwakker maakt.
De vraag die bij leken als ik opkomt is dan: is je trommelvlies inmiddels
niet al te zwak? Loop je geen risico's op op blijvende gehoorbeschadiging? Is
dat het je waard?
Het komt in principe wel weer goed, maar ik hoef er maar vervuild water
in te krijgen of even iets te hard te klaren en het is weer bal. Er zit
gewoon een zwak plekje op.

En wat je laatste vraag betreft...

De waarheid? Daar kan ik je met een volmondig *JA* op antwoorden.
Duiken is voor mij geen hobby, maar een passie, en het zou me zéér
zwaar vallen als ik hier mee zou moeten stoppen :-(
--
Mvg Gerard
EmPeeSub
2005-05-30 16:34:15 UTC
Permalink
Beste Gerard,

Mijn broer heeft ook al tijden problemen met zijn trommelvliezen, en
gebruikt tot volle tevredenheid de Pro Ear 2000 (geloof dat ie zo heet).
Inderdaad is het even prutsen voor hij goed zit, en helemaal 100% dicht is
ie niet (99% echter wel), het maakt voor hem het duiken echter prima
mogelijk.

Pas met geperforeerde trommelvliezen overigens goed op met koud water. Als
dat je evenwichtsorgaan bereikt zit er een reele kans op bewusteloosheid in
(en dan ben je wel in de aap gelogeerd!).

Maatwerk oordopjes vind je trouwens in de jacht en schietsportwereld (waar
ze voor geluiddemping worden gebruikt).

Suc6

MP
Gerard
2005-05-30 17:34:50 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 18:34:15 schreef EmPeeSub het volgende...
Post by EmPeeSub
Beste Gerard,
Mijn broer heeft ook al tijden problemen met zijn trommelvliezen, en
gebruikt tot volle tevredenheid de Pro Ear 2000 (geloof dat ie zo heet).
Inderdaad is het even prutsen voor hij goed zit, en helemaal 100% dicht is
ie niet (99% echter wel), het maakt voor hem het duiken echter prima
mogelijk.
Ik heb hem gebruikt, en inderdaad is hij beter dan helemaal niets.
Post by EmPeeSub
Pas met geperforeerde trommelvliezen overigens goed op met koud water. Als
dat je evenwichtsorgaan bereikt zit er een reele kans op bewusteloosheid in
(en dan ben je wel in de aap gelogeerd!).
Daar ben ik me ook van bewust. De Pro-Plug zorgt er juist voor dat er
geen water bij je trommelvlies kan komen. Je kan de 'geklaarde lucht'
wel kwijt dmv het 'klepje'.
Post by EmPeeSub
Maatwerk oordopjes vind je trouwens in de jacht en schietsportwereld (waar
ze voor geluiddemping worden gebruikt).
Die hebben (waarschijnlijk) niet de bekende klepjes.
Post by EmPeeSub
Suc6
MP
--
Mvg Gerard
Ron Hulshof
2005-05-30 16:34:20 UTC
Permalink
"Gerard" <***@home.nl> schreef in bericht news:***@home.nl...
Op 30-5-2005 18:09:19 schreef Reinoud van Leeuwen het volgende...
Post by Gerard
Probleem is denk ik opgelost omdat er geen vuil water meer bij mijn
trommelvlies komt, en zodoende kan ik ook geen ontsekingen meer oplopen die
mijn trommelvlies zwakker maakt.
De vraag die bij leken als ik opkomt is dan: is je trommelvlies inmiddels
niet al te zwak? Loop je geen risico's op op blijvende gehoorbeschadiging? Is
dat het je waard?
Het komt in principe wel weer goed, maar ik hoef er maar vervuild water
in te krijgen of even iets te hard te klaren en het is weer bal. Er zit
gewoon een zwak plekje op.

En wat je laatste vraag betreft...

De waarheid? Daar kan ik je met een volmondig *JA* op antwoorden.
Duiken is voor mij geen hobby, maar een passie, en het zou me zéér
zwaar vallen als ik hier mee zou moeten stoppen :-(
--
Mvg Gerard

Als ik jou was (dat ben ik natuurlijk niet maar als ik het wel was) dan ging
ik een hele goede duikarts opzoeken (in den Helder bv)
En daar een oordeel vragen.
Ook zou ik best wat geld over hebben voor voor een goede oplossing.
Ik zou dan naar een gehoortoestellen winkel/maker gaan en hem uitleggen wat
je wilt en die dingen op maat voor mijn oren laten maken.
Laat bv die site zien en leg uit dat ze wel lucht door moeten laten enz.
(ik doe hetzelfde voor mijn oortje dat ik in de studio voor de lokale tv
gebruik)

gr
Ron
Gerard
2005-05-30 17:36:01 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 18:34:20 schreef Ron Hulshof het volgende...
Post by Ron Hulshof
Als ik jou was (dat ben ik natuurlijk niet maar als ik het wel was) dan ging
ik een hele goede duikarts opzoeken (in den Helder bv)
En daar een oordeel vragen.
Ook zou ik best wat geld over hebben voor voor een goede oplossing.
Ik zou dan naar een gehoortoestellen winkel/maker gaan en hem uitleggen wat
je wilt en die dingen op maat voor mijn oren laten maken.
Laat bv die site zien en leg uit dat ze wel lucht door moeten laten enz.
(ik doe hetzelfde voor mijn oortje dat ik in de studio voor de lokale tv
gebruik)
gr
Ron
Ik neem je advies zéér zeker in overweging...
--
Mvg Gerard
Michel
2005-05-30 19:31:21 UTC
Permalink
Okay. Als het slechts gaat om het weren van vuil, dan wel koud water, dan
werken de pro plugs prima!
Je kunt ze kopen in de betere buitensport winkels. Ze worden namelijk o.a.
in de surfsport ook veel gebruikt.
Er zijn een leuk aantal verschillende maten verkrijgbaar. In deze winkels
hebben ze pas-dopjes, dus je kan kiezen.
In jouw geval is het raadzaam om een desinfectiemiddel te gebruiken alvorens
te passen, i.v.m. vergroot infectierisico, lijkt mij.
Ze kostten toen ik ze kocht 16 euro voor een paar. Ik doe er al 2
winterseizoenen mee, naar volle tevredenheid.
Destijds heb ik ze gekocht in een buitensportzaak in Scheveningen-haven. De
naam van de shop is me ontvallen.

Je hebt in een andere post een tip gekregen voor anders klaren. Ik zou daar
zeker mee experimenteren, ongeacht het gebruik van pro-plugs of niet. Een
zwakke plek is immers zo door...... koud water in je middenoor kan bijzonder
slecht voor je algemene gezondheid zijn ;-|

Deze link: http://faculty.washington.edu/ekay/MEbaro.html bevat veel info
over verschillende manieren van klaren. Ik geloof zelfs dat ik 'm van deze
nieuwsgroep heb geplukt ooit.

Groeten,

Michel
Post by Gerard
Bedankt voor je megasnelle reactie Michel
Als klein kind is mijn trommelvlies al meerdere keren doorgeprikt als
gevolg van een ontsteking. Hierbij is waarschijnlijk een zwakke plek
ontstaan op het trommelvlies. Ook kreeg ik van mijn specialist te horen
dat ik gronische last had van een ontstoken trommelvlies. IK moet dus
vuil water weren bij mijn trommelvlies. De Pro-ear waar jij het over
hebt heb ik al gehad maar dat gaf niet het gewenste resultaat en het is
een hels karwei om dat ding precies goed over je oren heen te krijgen.
Was het ook nodig dat je ze aan moest laten meten of is het allemaal
dezelfde maat? En voor die paar euro kan ik me eigenlijk geen buil
laten valen. De enigste waarschuwing die ze meegeven is dat het klepje
niet verstopt mag raken.....
Waar zijn ze trouwens te koop...
--
Mvg Gerard
Gerard
2005-05-30 20:10:36 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 21:31:21 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
Okay. Als het slechts gaat om het weren van vuil, dan wel koud water, dan
werken de pro plugs prima!
Je kunt ze kopen in de betere buitensport winkels. Ze worden namelijk o.a.
in de surfsport ook veel gebruikt.
Er zijn een leuk aantal verschillende maten verkrijgbaar. In deze winkels
hebben ze pas-dopjes, dus je kan kiezen.
In jouw geval is het raadzaam om een desinfectiemiddel te gebruiken alvorens
te passen, i.v.m. vergroot infectierisico, lijkt mij.
Ze kostten toen ik ze kocht 16 euro voor een paar. Ik doe er al 2
winterseizoenen mee, naar volle tevredenheid.
Destijds heb ik ze gekocht in een buitensportzaak in Scheveningen-haven. De
naam van de shop is me ontvallen.
Je hebt in een andere post een tip gekregen voor anders klaren. Ik zou daar
zeker mee experimenteren, ongeacht het gebruik van pro-plugs of niet. Een
zwakke plek is immers zo door...... koud water in je middenoor kan bijzonder
slecht voor je algemene gezondheid zijn ;-|
Deze link: http://faculty.washington.edu/ekay/MEbaro.html bevat veel info
over verschillende manieren van klaren. Ik geloof zelfs dat ik 'm van deze
nieuwsgroep heb geplukt ooit.
Bedankt Michel voor de info!!!
--
Mvg Gerard
Denny Stouten
2005-05-30 20:23:26 UTC
Permalink
De Pro-Ear heeft mijn carriere als duikinstructeur gered op de Malediven.
489 duiken met droge oren waarvan de helft met trommelvliesperforatie. Zelfs
die is genezen in deze duikende periode.
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies kapotgedoken
en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van mijn specialist
gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!
Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.
http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm
http://www.proplugs.com/
Is iemand hiermee bekend?
Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear
http://www.tauchwelt.ch/images/products/maske_proear_g_gif.gif
--
Mvg Gerard
Gerard
2005-05-31 09:57:02 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 22:23:26 schreef Denny Stouten het volgende...
De Pro-Ear heeft mijn carriere als duikinstructeur gered op de Malediven. 489
duiken met droge oren waarvan de helft met trommelvliesperforatie. Zelfs die
is genezen in deze duikende periode.
Dat is erg veel. Vraag aan jou Denny. Hoelang mocht je niet duiken in
de tussenliggende periode's. Mijn huisarts zei 3 weken en toen ging het
ook weer een tijdje goed. Mijn specialist legde mij een 'verbod' op van
een half jaar....
--
Mvg Gerard
Ingrid
2005-05-31 17:30:16 UTC
Permalink
Op 31-5-2005 11:57:02 schreef Gerard het volgende...
Post by Gerard
Op 30-5-2005 22:23:26 schreef Denny Stouten het volgende...
Post by Denny Stouten
De Pro-Ear heeft mijn carriere als duikinstructeur gered op de Malediven.
489 duiken met droge oren waarvan de helft met trommelvliesperforatie.
Zelfs die is genezen in deze duikende periode.
Dat is erg veel. Vraag aan jou Denny. Hoelang mocht je niet duiken in de
tussenliggende periode's. Mijn huisarts zei 3 weken en toen ging het ook weer
een tijdje goed. Mijn specialist legde mij een 'verbod' op van een half
jaar....
Je was al eerder bij de kno, dat duiken evt weer mogelijk was, maar je
zat toen met een verkoudheid, waardoor
je trommelvlies ingetrokken was en zo dus ook niet te controleren was
qua druk...
Dus je hebt niet helemaal een duiverbod gehad van een half jaar, dat is
het uiteindelijk geworden ;-)
--
Groetjes, Ingrid
Denny Stouten
2005-06-02 06:22:05 UTC
Permalink
Tja, een specialist heb je niet op de Malediven.
Op de duikschool konden we zelf onze oren bekijken
met een otoscoop.
Ik overstrekte mijn trommelvlies tijdens een stromingscheck
en gevolg hiervan was dat ik een fikse middenoorontsteking kreeg.
Ik mocht daarna maar 1 duik per dag maken van mijn baas en als ik klaarde
kwam er lucht uit mijn oor. De ontsteking had een perforatie veroorzaakt.
Ik dook dus 1x per dag met perforatie en deed erg veel aan nazorg
(ontsmetten
met oordruppels met jodium oa.) en na 3 weken kwam mijn masker.
Daarmee heb ik weer normaal kunnen duiken tot ik op een gegeven moment
merkte dat ik mijn linkeroor weer moest klaren.
We hebben toen weer gekeken en de perforatie was verdwenen.

Thuis in Nederland heb ik de KNO arts geconsulteerd en die zei dat
het er allemaal goed uitzag.
Maar dit is dus uit beroepsoogpunt. Het was kiezen of delen: duiken
of terugvliegen naar nederland...
Post by Gerard
Op 30-5-2005 22:23:26 schreef Denny Stouten het volgende...
Post by Denny Stouten
De Pro-Ear heeft mijn carriere als duikinstructeur gered op de Malediven.
489 duiken met droge oren waarvan de helft met trommelvliesperforatie.
Zelfs die is genezen in deze duikende periode.
Dat is erg veel. Vraag aan jou Denny. Hoelang mocht je niet duiken in de
tussenliggende periode's. Mijn huisarts zei 3 weken en toen ging het ook
weer een tijdje goed. Mijn specialist legde mij een 'verbod' op van een
half jaar....
--
Mvg Gerard
Ingrid
2005-05-31 17:27:39 UTC
Permalink
Op 30-5-2005 22:23:26 schreef Denny Stouten het volgende...
De Pro-Ear heeft mijn carriere als duikinstructeur gered op de Malediven. 489
duiken met droge oren waarvan de helft met trommelvliesperforatie. Zelfs die
is genezen in deze duikende periode.
Nog een vraag over die pro-ear, jij zegt dat je oren droog bleven, waar
had jij de caps van de oren, onder de onderste cap, of op de eerste
cap, tussen de caps. ( Aangenomen dan , dat je met cap gedoken hebt
ondakns lekkere temperaturen)
--
Groetjes, Ingrid
Michel
2005-06-01 08:23:37 UTC
Permalink
eeeuh....
dragen jullie 2 caps?
Post by Ingrid
Nog een vraag over die pro-ear, jij zegt dat je oren droog bleven, waar
had jij de caps van de oren, onder de onderste cap, of op de eerste
cap, tussen de caps. ( Aangenomen dan , dat je met cap gedoken hebt
ondakns lekkere temperaturen)
Gerard
2005-06-01 10:37:38 UTC
Permalink
Op 1-6-2005 10:23:37 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
eeeuh....
dragen jullie 2 caps?
Vandaar dat het soms een ********* is om dat ding op te krijgen...

1 - Trek Cap over je hoofd
2 - Trek de buitenste kap weer terug (je oren zijn nu vrij)
3 - Plaats Pro-Ear en zet de 2 'schelpen' over je oren en zo dat ze wel
de hoofdhuid raken
4 - Trek nu de buitenste cap over je hoofd
5 - Klaar :-)
--
Mvg Gerard
Michel
2005-06-01 10:59:30 UTC
Permalink
Zou dat het klaarprobleem misschien iets kunnen versterken?

Groetjes,

Mich
Post by Gerard
Op 1-6-2005 10:23:37 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
eeeuh....
dragen jullie 2 caps?
Vandaar dat het soms een ********* is om dat ding op te krijgen...
1 - Trek Cap over je hoofd
2 - Trek de buitenste kap weer terug (je oren zijn nu vrij)
3 - Plaats Pro-Ear en zet de 2 'schelpen' over je oren en zo dat ze wel
de hoofdhuid raken
4 - Trek nu de buitenste cap over je hoofd
5 - Klaar :-)
--
Mvg Gerard
Gerard
2005-06-01 11:29:13 UTC
Permalink
Op 1-6-2005 12:59:30 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
Zou dat het klaarprobleem misschien iets kunnen versterken?
Groetjes,
Mich
Nope. Buitste cap gaat er redelijk ruim overheen.
--
Mvg Gerard
Reinoud van Leeuwen
2005-06-01 11:36:32 UTC
Permalink
Post by Gerard
Op 1-6-2005 12:59:30 schreef Michel het volgende...
Post by Michel
Zou dat het klaarprobleem misschien iets kunnen versterken?
Groetjes,
Mich
Nope. Buitste cap gaat er redelijk ruim overheen.
als hij ruim zit heeft hij weinig toegevoegde isolatiewaarde....
--
Reinoud
Gerard
2005-06-01 14:33:03 UTC
Permalink
Op 1-6-2005 13:36:32 schreef Reinoud van Leeuwen het volgende...
Post by Reinoud van Leeuwen
Post by Gerard
Op 1-6-2005 12:59:30 schreef Michel het volgende...
Nope. Buitste cap gaat er redelijk ruim overheen.
als hij ruim zit heeft hij weinig toegevoegde isolatiewaarde....
Het gaat om de buitenste cap. Als die nammelijk te strak zou zitten
worden de 'schelpen' van de Pro Ear te hard op je hoofdhuid gedrukt en
op die manier weer lekkage.

Klein voorbeeldje

Loading Image...
--
Mvg Gerard
Denny Stouten
2005-06-02 06:22:55 UTC
Permalink
Ingrid,

Ik heb niet met een cap gedoken uiteraard op de Malediven. Maar je kunt
verderop lezen (en ik weet dat er ook speciale caps zijn voor het masker)
dat er goede ervaringen mee zijn.

succes!
Post by Gerard
Op 30-5-2005 22:23:26 schreef Denny Stouten het volgende...
Post by Denny Stouten
De Pro-Ear heeft mijn carriere als duikinstructeur gered op de Malediven.
489 duiken met droge oren waarvan de helft met trommelvliesperforatie.
Zelfs die is genezen in deze duikende periode.
Nog een vraag over die pro-ear, jij zegt dat je oren droog bleven, waar
had jij de caps van de oren, onder de onderste cap, of op de eerste cap,
tussen de caps. ( Aangenomen dan , dat je met cap gedoken hebt ondakns
lekkere temperaturen)
--
Groetjes, Ingrid
Ingrid
2005-06-02 09:40:18 UTC
Permalink
Op 2-6-2005 8:22:55 schreef Denny Stouten het volgende...
Post by Denny Stouten
Ingrid,
Ik heb niet met een cap gedoken uiteraard op de Malediven. Maar je kunt
verderop lezen (en ik weet dat er ook speciale caps zijn voor het masker) dat
er goede ervaringen mee zijn.
succes!
Dank je en ja had ik al gelezen. Wij hebben dus hier zelf al met die
pro ear-cap gedoken, vandaar de vraag of
jij dus met cap gedoken had, dacht vanwege warmte wel al dat dat niet
nodig zou zijn.
Maar wij kregen ondanks met cap en pro ear op, toch nog wel eens water
bij het oor, vandaar mijn vraag, wellicht had jij hem dan
kunnen beantwoorden of dat de schelpen om de oren moeten, of op de
eerste cap ( speciale pro-ear cap is nl een dubbele cap)
--
Groetjes, Ingrid
Xander
2005-05-31 10:05:26 UTC
Permalink
On Mon, 30 May 2005 12:51:47 +0200, "Gerard"
Post by Gerard
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies
kapotgedoken en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van
mijn specialist gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!
Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.
http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm
http://www.proplugs.com/
Is iemand hiermee bekend?
Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear
http://www.tauchwelt.ch/images/products/maske_proear_g_gif.gif
Hallo Gerard,
Heb je reeds met een specialist gesproken over eventueel chirurgisch
herstel van je trommelvlies (zwakke plek)?
Ondertussen reeds een tijdje geleden, kwam ik op één of ander
duikforum, een bericht tegen van iemand met een gelijkaardig probleem.
Had eveneens reeds herhaaldelijk trommelvliesperforaties gehad en na
de laatste, ernstige, trommelvlies scheuring werd besloten om zijn
trommelvlier chirutgisch te reconstrueren/herstellen. Dit werd gedaan
(als ik me goed herinner) door plaatselijk een soort kunststof vlies
over de perforatie te "lijmen" welke naderhand met het trommelvlies
vergroeide en er deel ging van uitmaken. Het had als gevolg een
revalidatie periode van enkele maanden en een blijvend gehoorverlies
aan dat oor van 15%, maar zijn problemen met perforaties vs duiken,
schenen vanaf toen te zijn opgelost.
Just my 2 cents ... hoop dat je er iets aan hebt.

vriendelijke groet

Xander
--

If I were John Lennon
I might speak words of wisdom
Now, I just hope they make sense
Gerard
2005-05-31 10:19:11 UTC
Permalink
Op 31-5-2005 12:05:26 schreef Xander het volgende...
Post by Xander
On Mon, 30 May 2005 12:51:47 +0200, "Gerard"
Post by Gerard
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies
kapotgedoken en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van
mijn specialist gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!
Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.
http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm
http://www.proplugs.com/
Is iemand hiermee bekend?
Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear
http://www.tauchwelt.ch/images/products/maske_proear_g_gif.gif
Hallo Gerard,
Heb je reeds met een specialist gesproken over eventueel chirurgisch
herstel van je trommelvlies (zwakke plek)?
Ondertussen reeds een tijdje geleden, kwam ik op één of ander
duikforum, een bericht tegen van iemand met een gelijkaardig probleem.
Had eveneens reeds herhaaldelijk trommelvliesperforaties gehad en na
de laatste, ernstige, trommelvlies scheuring werd besloten om zijn
trommelvlier chirutgisch te reconstrueren/herstellen. Dit werd gedaan
(als ik me goed herinner) door plaatselijk een soort kunststof vlies
over de perforatie te "lijmen" welke naderhand met het trommelvlies
vergroeide en er deel ging van uitmaken. Het had als gevolg een
revalidatie periode van enkele maanden en een blijvend gehoorverlies
aan dat oor van 15%, maar zijn problemen met perforaties vs duiken,
schenen vanaf toen te zijn opgelost.
Just my 2 cents ... hoop dat je er iets aan hebt.
vriendelijke groet
Xander
Goeie tip. Dank je.
--
Mvg Gerard
niemand
2005-06-02 23:16:28 UTC
Permalink
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies kapotgedoken
en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van mijn specialist
gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!
Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.
http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm
http://www.proplugs.com/
Is iemand hiermee bekend?
Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear
http://www.tauchwelt.ch/images/products/maske_proear_g_gif.gif
--
Mvg Gerard
Wat zijn duikers (allherhande opleiding) toch slim om in te gaan tegen een
medisch advies van een arts of een specialist die ruim 7-8 jaar gestudeerd
heeft over de medische wetenschap. Als het dan een KNO betreft mag je er
nog enkele jaartjes bijtellen.

Mijn logica zegt mij dat een arts beter kan oordelen over mijn medisch
dossier dan ik. Als mijn arts zegt dat ik beter stop met duiken, hoe veel
spijt het me dan zou doen, dan stop ik.

Is je leven, je gezondheid je meer waard dan je passionele hobby?
Gerard
2005-06-03 18:35:16 UTC
Permalink
Op 3-6-2005 1:16:28 schreef niemand het volgende...
Post by niemand
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies kapotgedoken
en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van mijn specialist
gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!
Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.
http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm
http://www.proplugs.com/
Is iemand hiermee bekend?
Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear
http://www.tauchwelt.ch/images/products/maske_proear_g_gif.gif
-- Mvg Gerard
Wat zijn duikers (allherhande opleiding) toch slim om in te gaan tegen een
medisch advies van een arts of een specialist die ruim 7-8 jaar gestudeerd
heeft over de medische wetenschap. Als het dan een KNO betreft mag je er nog
enkele jaartjes bijtellen.
Mijn logica zegt mij dat een arts beter kan oordelen over mijn medisch
dossier dan ik. Als mijn arts zegt dat ik beter stop met duiken, hoe veel
spijt het me dan zou doen, dan stop ik.
Is je leven, je gezondheid je meer waard dan je passionele hobby?
Ben vanmorgen bij hem geweest. Met een endosccoop heeft hij mijn
trommelvlies bekeken. Het bleek (vreemd genoeg) niet om een perforatie
te gaan. Maar hij constateerde wel (nog steeds) het zwakke plekje. Hij
heeft besloten om mij te helpen, nadat ik mijn relaas had gedaan over
mijn passie. Onder algehele verdoving zal hij een sneetje achter mij
oor maken en van daaruit een stukje pees vanuit mijn oor op het zwakke
plekje plaatsen. Ik zou dan na ongeveer 4 weken weer kunnnen duiken. Je
begrijpt hoe dankbaar ik deze man ben.

Voor onze groningers... Het is Dhr Straatman in het Martini ziekenhuis
--
Mvg Gerard
Phalanx
2005-06-03 19:32:37 UTC
Permalink
Post by Gerard
Op 3-6-2005 1:16:28 schreef niemand het volgende...
Post by niemand
Post by Gerard
Heb gisteren voor de zoveelste keer mijn rechtertrommelvlies
kapotgedoken en heb het eigenlijk helemaal gehad! Heb het advies van
mijn specialist gekregen om 'maar' te stoppen met duiken...... Nooit!!!
Nu kwam ik een artikel tegen op het www en daarbij zit een link over
Pro-Plugs.
http://www.daneurope.org/ned/ad2pag3.htm
http://www.proplugs.com/
Is iemand hiermee bekend?
Ze zijn trouwens vele malen goedkoper dan die schreeuwend dure Pro-Ear
http://www.tauchwelt.ch/images/products/maske_proear_g_gif.gif
-- Mvg Gerard
Wat zijn duikers (allherhande opleiding) toch slim om in te gaan tegen
een medisch advies van een arts of een specialist die ruim 7-8 jaar
gestudeerd heeft over de medische wetenschap. Als het dan een KNO
betreft mag je er nog enkele jaartjes bijtellen.
Mijn logica zegt mij dat een arts beter kan oordelen over mijn medisch
dossier dan ik. Als mijn arts zegt dat ik beter stop met duiken, hoe
veel spijt het me dan zou doen, dan stop ik.
Is je leven, je gezondheid je meer waard dan je passionele hobby?
Ben vanmorgen bij hem geweest. Met een endosccoop heeft hij mijn
trommelvlies bekeken. Het bleek (vreemd genoeg) niet om een perforatie
te gaan. Maar hij constateerde wel (nog steeds) het zwakke plekje. Hij
heeft besloten om mij te helpen, nadat ik mijn relaas had gedaan over
mijn passie. Onder algehele verdoving zal hij een sneetje achter mij oor
maken en van daaruit een stukje pees vanuit mijn oor op het zwakke
plekje plaatsen. Ik zou dan na ongeveer 4 weken weer kunnnen duiken. Je
begrijpt hoe dankbaar ik deze man ben.
Voor onze groningers... Het is Dhr Straatman in het Martini ziekenhuis
Wat een mazzel dat er in Nederland géén wachttijden zijn, anders had je
nooit zo snel bij een KNO arts terecht gekund.....
Gerard
2005-06-03 20:18:28 UTC
Permalink
Op 3-6-2005 21:32:37 schreef Phalanx het volgende...
Post by Gerard
Op 3-6-2005 1:16:28 schreef niemand het volgende...
Ben vanmorgen bij hem geweest. Met een endosccoop heeft hij mijn
trommelvlies bekeken. Het bleek (vreemd genoeg) niet om een perforatie te
gaan. Maar hij constateerde wel (nog steeds) het zwakke plekje. Hij heeft
besloten om mij te helpen, nadat ik mijn relaas had gedaan over mijn
passie. Onder algehele verdoving zal hij een sneetje achter mij oor maken
en van daaruit een stukje pees vanuit mijn oor op het zwakke plekje
plaatsen. Ik zou dan na ongeveer 4 weken weer kunnnen duiken. Je begrijpt
hoe dankbaar ik deze man ben.
Voor onze groningers... Het is Dhr Straatman in het Martini ziekenhuis
Wat een mazzel dat er in Nederland géén wachttijden zijn, anders had je nooit
zo snel bij een KNO arts terecht gekund.....
Het bekijken van het oor was al binnen een paar een paar dagen. Maar de
daadwerkelijke operatie is pas over 4 maanden.
--
Mvg Gerard
Loading...