wrak bij camping linda
Jerommeke
2004-07-16 08:28:44 UTC
Hallo allemaal,

dinsdag nog gedoken bij camping linda waar we vorig jaar per toeval een wrak
vonden, deze keer hebben we het om de een of andere reden niet gevonden. Wat
me wel is bijgebleven van de twee duiken waarbij ik het wrak wél gezien heb
is dat het echt topduiken waren!

Maar wat ik me afvraag: weet iemand wat voor een wrak dit is? Het is
behoorlijk groot, dus ik vraag me af waar het vandaan komt.
Nico
ZeelandDiver
2004-07-16 14:24:08 UTC
Hallo Jerommeke,

Er liggen twee wrakken bij camping Linda. De Cornélia YE 121, deze ligt bij
de ingang van het kanaal, en de Inconnu 8, deze ligt tussen de ingang van de
haven en het kanaal. De Cornélia YE 121 mag officieel niet op worden
gedoken, omdat deze in het vaarwater bevind. De Inconnu 8 ligt op een diepte
bij laagwater van 30 meter. Ik heb hier één keer gedoken maar het wrak heb
ik niet gevonden. Dus ik kan je niet meer vertellen.

De Inconnu 8 is een onbekend wrak.

Groetjes
Jerommeke
2004-07-16 16:18:14 UTC
Post by Jerommeke
is dat het echt topduiken waren!
Maar wat ik me afvraag: weet iemand wat voor een wrak dit is? Het is
behoorlijk groot, dus ik vraag me af waar het vandaan komt.
Die Inconnu 8 moet het zijn, hij ligt op ongeveer 28 meter bij laagwater.
Kon hem helaas niet meer vinden dinsdag :-(
Heel jammer want het is echt bijzonder mooi als je er op duikt en het zicht
ook een beetje goed is, prachtig begroeid, behoorlijk groot ook en
ontzettend veel leven.
ZeelandDiver
2004-07-17 10:51:22 UTC
Hallo Jerommeke,

Als ik in Divenice Zeeland van Jean-Claude Taymans kijkt moet je op de punt
het water ingaan en kompaskoers 255 graden volgen. Je kunt ook bij de knik
het water ingaan maar dan moet je kompaskoers 240 graden aanhouden.

Groetjes
Post by ZeelandDiver
de ingang van het kanaal, en de Inconnu 8, deze ligt tussen de ingang
van
Post by ZeelandDiver
de
ontzettend veel leven.
beginner
2004-07-21 08:52:11 UTC
Post by Jerommeke
[...]
ik denk dat je het "Galjoen zonder poen" bedoeld.

hoe te vinden:
twee manieren:
1) ga aan de waterkant precies op het punt staan waar de dam bestaande
uit de vierkante verdiepte tegels overgaat in het betonnen deel ( net
zo'n beetje op de hoek). Zwem vanaf hier precies Noord. Het wrak ligt
bij laag water op ongeveer 23 m diepte.

2) (alleen bij mooi weer)bovenop de dijk iets verder ( vlak bij het
trapje) staan een betonnen paaltje. Zet vanaf hier je kompas op de 3
windmolens aan de andere kant van de Oosterschelde. Volg deze richting
in het water, kan niet missen!

Succes
"beginner"

2)
ZeelandDiver
2004-07-22 07:38:20 UTC
Jerommeke spreekt niet over het Galjoen zonder Poen. Deze ligt ook niet bij
camping Linda. Jerommeke bedoelt hier de Inconnu 8. Dit wrak ligt ook op 28
meter bij laagwater.
2)
Jerommeke
2004-07-23 21:36:35 UTC
Post by beginner
Post by Jerommeke
[...]
Nee ik bedoel Galjoen zonder poen echt niet :-) Toch bedankt