Goedkope live-aboard Rode Zee
Arthur Gerla
2006-02-20 18:51:03 UTC
Hi all,

Ik heb vorige week een hardstikke goedkoop weekje live-aboard geboekt
op de 'Sal Sabiel' (http://www.egyptdive.com/), die de zuid-route
vanuit Marsa Alam vaart op 16 maart. Ik ben natuurlijk erg benieuwd
wie er al met dit schip is weggeweest en z'n ervaringen wil delen. Hoe
zijn de gidsen, het eten, het materiaal?

Verder: de boot vaart pas als er 12 personen meegaan en dat schijnt
nog niet het geval te zijn. Dus wie komt er mee?

De details:
Route: Zuid, vanuit Marsa Alam.
Data: Donderdag 16 t/m donderdag 23 maart.
Kosten live-aboard: EUR 350 per persoon
Vlucht: EUR 285 per persoon, luchthavenbelasting EUR 47, transfer
Hurghada-Marsa Alam inbegrepen. Visum US$15.
Verzorging: Alles inbegrepen behalve alcoholische dranken.
Duiken: Op de mooiste stekken van Egypte, no limits.

Ik heb 't geboekt via Henk Smit van Aquatours (www.rodezee.com), en
nee, ik ben geen aandeelhouder ;-)

Art
Patrick van Stijn
2006-02-21 18:43:40 UTC
Hallo,

Eens even tellen in Euro's:
Vlucht 285
Life aboard 350
Belasting 47
Visum 12
Totaal 694

Da's niet duur voor 5/6 dagen duiken.
Maar ja je weet hoe dat gaat in Egypte.
Als het heel erg goedkoop is wordt er soms
tussentijds een bijdrage gevraagd voor de
extra onkosten.

Maar het kan ook best een stille week zijn
en dan is elke euro welkom.
Veel plezier

Groet,

Patrick
Art
Arthur Gerla
2006-02-21 22:40:56 UTC
Post by Patrick van Stijn
Veel plezier
Dank je wel Patrick. Ik beloof een reisverslag als ik heelhuids
terugkeer ;-)

Arthur
uk-kie
2006-02-22 23:41:12 UTC
Hi Arthur,

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ben zowel goedkoop gaan live-aboarden
(geen zodiacs, boot vol water, veel diesel aroma, compressor stuk en laatste
2 dagen over moeten stappen naar een OP in plaats van ONDER het water
drijvende boot) en wat duurder (+/- 250 Euro) waar ook gratis Nitrox
aangekoppeld was (veel fitter met 3 of 4 duiken per dag).
Het tweede is mij stukken beter bevallen. Maar laat inderdaad wat van je
horen na afloop, want een goede safari voor jouw prijs .... altijd
interessant voor een extra weekje.

btw - wij hebben voor het overgewicht 30 Euro per duiker mogen betalen met
Transavia (begin februari), een positieve verrassing. In December was het
nog 5 Euro per kilo (= 175 Euro met zijn 3-en). Ik zou zeggen, er is
onderhandelingsruimte, mocht je met Transavia gaan.

groet,

M ;-)
Arthur
Sulbalou
Art
Arthur Gerla
2006-04-03 07:53:32 UTC
Op Sat, 1 Apr 2006 10:51:49 +0200 schreef "Sulbalou"
Post by Sulbalou
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met deze boot
[Tot nu toe geen tijd gehad om een verslag te schrijven. Drukdrukdruk,
weet je wel ;-) ]

Kort maar krachtig: Geen klachten over de boot, zeker niet als je naar
de prijs kijkt. Goed eten, bereidwillige bemanning en gidsen,
veiligheid in orde, etc.

Ik beloof jullie een langer verslag, later.

Art